יום שני, 28 במרץ 2011

ריבית פריים

בס"ד
העלאת ריבית מפתיעה בשיעור של 0.5% בריבית בנק ישראל ?!
אותי לא מפתיע ..............
ראו מה כתבתי בבלוג בכתבותי הקודמות !
להערכתי לא מדובר בהעלאת ריבית אחרונה של הנגיד !
אני , כמנהל סניף בנק למשכנתאות בעברי , עוקב אחרי דיעות מומחים שונים , קורא את הבלוגים הרבים שצצו "כפטריות " אחרי הגשם , מקשיב לשפת " המומחים " בשטח ולא מבין :
האם לא היה צפוי כי ישנה עלייה בשעורי האינפלציה ?
האם לא ברור כי הנגיד חייב לצנן את שוק הנדל"ן ?
האם לא ברור כי מחירי הדירות יצאו מכל פרופורציה ?
האם לא ברור שכל שכיר ממוצע לא יכול להפוך " לטייקון נדל"ן " ולהחזיק במס' דירות להשקעה ?
די ברור !!
אך עדיין לדעתי משכנתא בריבית פריים גם בשיעורי ריבית של 4%-5% היא לא נוראית כ"כ , בהנחה שאני נערך לכך בתיכנון המשכנתא שלי ובהנחה שהבנק מאשר המשכנתא בריבית פריים מינוס 1% .
אני שוב חוזר , טוען  ומזהיר שמשכנתא צמודת מדד לטווח ארוך ( 15 שנה ומעלה ) , בסכומים גדולים , מהווה את הסיכון הגדול ביותר לנוטלי המשכנתאות .
בהצלחה לכולם .
השבוע בטח " נוצף " בפניות לצורך מיחזורי משכנתא , אך לאור מה שכתבתי תשקלו היטב את צעדיכם ,על מנת לבנות משכנתא שתתאים לצרכיכם .

אין תגובות: