יום שני, 2 ביוני 2008

לשפר את תנאי המשכנתא

בס"ד
לאחר שישה חודשים בהם אנו כותבים על האינפלציה ,
הצפי לעלייה בשיעורי האינפלציה ,
ועל השפעותיה
על בעלי משכנתאות ועל נוטלי משכנתאות ברצוני לכתוב על האפשרות של
כל אחד , או כמעט כל אחד שיש לו משכנתא קיימת "לתקן " את המשכנתא שלו ולחסוך המון
כסף בתשלומי המשכנתא .
אני כותב על נושא זה מכיוון שאני ניתקל יום יום , עקב פניות רבות אלינו , בחוסר ידע של הפונים לגבי
המשכנתא אותה הם משלמים , תנאיה , סוג המשכנתא ועל האפשרויות העומדות בפניהם " לתקן " את המשכנתא שלהם .
אני בכוונה כותב " לתקן " ולא למחזר מפני שאני חושב שתהליך מיחזור משכנתא הוא לא תמיד הפיתרון הנכון .
לדוגמא : אם היתה לי משכנתא צמודת מדד בריבית של 4.5% ומיחזרתי אותה למשכנתא צמודת מדד ( אותו מוצר )
בריבית 3.8% אמנם הרווחתי כסף כתוצאה מירידה בתשלום החודשי , אך אם האינפלציה תעלה בעצם
מה הרווחתי ?!
לכן אני כותב על תיקון משכנתא ואביא דוגמא :
משכנתא ( זכאות ) בריבית 4% ל-25 שנה אני יכול לקצר את הזמן ע"י הודעה לבנק ( מספק את הבנק ) ולהרוויח
המון כסף !!!!!
דוגמא נוספת :
לעבור עתה למסלולי משכנתא שאינם צמודים למדד .

אין תגובות: